Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/11907
Tipo: Trabalho de Conclusão de Curso
Título: Relato de uma Sequência Didática Desenvolvida no Programa de Residência Pedagógica: Transformação de Energia
Autor(es): CAROLAINE CARVALHO DA SILVA
Primeiro orientador: TATIANE DO NASCIMENTO LIMA
Resumo: Este trabalho apresenta o relato de uma sequência didática desenvolvida no âmbito do Programa de Residência Pedagógica, com foco no tema "Transformação de Energia".
Abstract: The Pedagogical Residency Program (PRP) has helped to immersion of undergraduates in the school environment. This presents the report of a Didactic Sequence (DS) developed in the class (8th and 9th grade) in the context of the PRP, so that the classes could be led by the preceptor teacher. be conducted by the preceptor teacher and the pedagogical residents. The classes were developed around the theme of "energy transformation". Theoretical and practical lessons were held with the development of experiments. The DS applied was well accepted by the students. participation in the practical lessons and an enrichment of the students' vocabulary. In addition, the development of the DS contributed to the training of the pedagogical pedagogical residents by enabling them to carry out guided educational practices, which which contribute to the construction of a teaching identity. Keywords: Learning; Practical lessons; Teacher training.
País: 
Editor: Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
Sigla da Instituição: UFMS
Tipo de acesso: Acesso Aberto
URI: https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/11907
Data do documento: 2025
Aparece nas coleções:Ciências Biológicas - Licenciatura (CPAQ)

Arquivos associados a este item:
Arquivo TamanhoFormato 
25356.pdf758,68 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.