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Tipo: Trabalho de Conclusão de Curso
Título: DAS CONSEQUÊNCIAS JURÍDICAS APLICADAS ÀS PUBLICIDADES ENGANOSAS E ABUSIVAS NA RELAÇÃO DE CONSUMO DIGITAL
Autor(es): ANA FLAVIA FISTAROL FRANCO
Primeiro orientador: BRUNO MARINI
Resumo: O presente artigo abordará as consequências jurídicas derivadas das publicidades enganosas e abusivas na relação de consumo fundadas no âmbito do mercado digital. A metodologia escolhida foi o método dedutivo, com base na análise de fontes legislativas.
Abstract: This article will address the legal consequences arising from misleading and abusive advertising in consumer relationships based on the digital market. Consumer protection legislation plays an essential role in trying to stop predatory advertising strategies, which have experienced exponential growth with the evolution of the digital market. The objective of the research is to identify the main misleading and abusive advertising practices in the digital sphere, evaluate the gaps in consumer legislation and the legal consequences in the lives of consumers. The methodology chosen was the deductive method, based on the analysis of legislative, jurisprudence and bibliographical sources.
País: 
Editor: Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
Sigla da Instituição: UFMS
Tipo de acesso: Acesso Aberto
URI: https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/10179
Data do documento: 2024
Aparece nas coleções:Direito - Bacharelado (FADIR)

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