Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/6703
Tipo: Trabalho de Conclusão de Curso
Título: A parceria entre a família e a escola no contexto da pandemia da COVID-19
Autor(es): JÉSSICA STRADA
Primeiro orientador: MARIA DAS GRACAS FERNANDES DE AMORIM DOS REIS
Resumo: O trabalho aborda sobre a parceria que entre a família e a escola no contexto da pandemia da Covid-19, com o objetivo de analisar como foi a parceria entre família e escola durante o ensino remoto nas escolas Municipais de Naviraí/Ms.
Abstract: The work deals with the partnership between the family and the school in the context of the COVID-19 pandemic, with the objective of analyzing how the partnership between family and school was during remote teaching in the municipal schools of Naviraí/MS. We used the qualitative approach for the development of the study. Data collection was carried out in two stages, starting with the bibliographical research in search of articles that supported the theme in question, and also the field research with the application of a printed questionnaire to the participating teachers and parents. We concluded that the pandemic brought parents closer to school, there were also several difficulties for both teachers and families, as it changed the whole routine of studies, another difficulty was that many did not have access to the internet, and in a way In general, everyone had to reinvent themselves so that there were no losses in the context of education.
Palavras-chave: Família
Escola
Ensino Remoto
Ensino Fundamental.
País: 
Editor: Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
Sigla da Instituição: UFMS
Tipo de acesso: Acesso Aberto
URI: https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/6703
Data do documento: 2023
Aparece nas coleções:Pedagogia - Licenciatura (CPNV)

Arquivos associados a este item:
Arquivo TamanhoFormato 
6208.pdf320,31 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.