Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/5265
Tipo: Artigo de Periódico
Título: Developing the enzyme-machine analogy: a nonmathematical approach to teaching MichaelisMenten kinetics
Autor(es): Brown, Simon
Abstract: The behavior of enzyme-catalyzed reactions is not made clear to many students by the standard mathematical description of enzyme kinetics. An enzymemachine analogy is described that has made the details of the Michaelis-Menten mechanism and the associated kinetics more accessible with minimal use of mathematics. Students taught using the analogy appear to have fewer of the misconceptions than those taught using a more mathematical approach.
Palavras-chave: Cinética
Ensino
Enzimas
Enzymes
Kinetics
Teaching
CNPq: CNPQ::CIENCIAS EXATAS E DA TERRA::QUIMICA
Idioma: eng
País: Brasil
Editor: Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul
Sigla da Instituição: UFMS
Tipo de acesso: Acesso Aberto
Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Brazil
metadata.dc.rights.uri: http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/br/
URI: https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/5265
Data do documento: 29-Abr-2010
Aparece nas coleções:Orbital: The Electronic Journal of Chemistry

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
Developing the enzyme machine analogy.pdf2,53 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons