Use este identificador para citar ou linkar para este item:
https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/10989
Registro completo de metadados
Campo DC | Valor | Idioma |
---|---|---|
dc.creator | LANA THAYS PIRES DA SILVA | - |
dc.date.accessioned | 2024-12-22T15:23:15Z | - |
dc.date.available | 2024-12-22T15:23:15Z | - |
dc.date.issued | 2024 | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/10989 | - |
dc.description.abstract | The main objective of this article is to present an overview of the fundamental role of digital technologies in teaching Portuguese as a second language (L2) to deaf students. Through a netnographic study, the research seeks to identify the most commonly used technological tools and their contributions to teaching and learning processes. Based on a bibliographic review and the analysis of pedagogical practices, the aim is to understand how the use of these technologies can help overcome linguistic barriers and promote the educational inclusion of deaf individuals in learning written Portuguese (L2). Additionally, the research proposes some bilingual activities utilizing these technologies. This study is grounded in the works of scholars in Deaf Studies and Assistive Technology, such as Quadros and Karnopp (2004), Karnopp (2006), Müller and Karnopp (2015), Campello (2008), Campello and Rezende (2014), and Mill (2013), who have significantly contributed to discussions concerning deaf education and assistive technologies. | - |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul | pt_BR |
dc.rights | Acesso Restrito | pt_BR |
dc.subject.classification | Ciências Exatas e da Terra | pt_BR |
dc.title | O ENSINO DA LÍNGUA PORTUGUESA PARA SURDOS COMO SEGUNDA LÍNGUA E O USO DAS NOVAS TECNOLOGIAS DIGITAIS | pt_BR |
dc.type | Trabalho de Conclusão de Curso | pt_BR |
dc.contributor.advisor1 | BRUNO ROBERTO NANTES ARAUJO | - |
dc.description.resumo | O objetivo principal apresentar é panorama sobre o papel fundamental das tecnologias digitais no ensino da Língua Portuguesa (LP) como segunda língua para estudantes surdos. | pt_BR |
dc.publisher.country | null | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMS | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Letras - Licenciatura (CPAQ) |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|
18622.pdf | 459,94 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.