Use este identificador para citar ou linkar para este item:
https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/9823
Registro completo de metadados
Campo DC | Valor | Idioma |
---|---|---|
dc.creator | MARIANA KARINE SOUZA DOS SANTOS | - |
dc.date.accessioned | 2024-11-22T19:28:06Z | - |
dc.date.available | 2024-11-22T19:28:06Z | - |
dc.date.issued | 2024 | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/9823 | - |
dc.description.abstract | Addressing issues involving education is of great relevance to everyone, especially for undergraduate courses that train people to be in charge of a classroom made up of a wide variety of students, thus requiring the need to think about effective methodologies and practices to work with today's students. In this perspective, this work is a concise explanation of Vera Maria Candu's work "Teaching_Learning: Challenges of the Teaching Profession" which deals with reflective and extremely important themes for the construction of knowledge regarding good teaching methods and current teaching practices. | - |
dc.language.iso | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | Fundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sul | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Educação | - |
dc.subject | saber | - |
dc.subject | desafios | - |
dc.subject.classification | Ciências Humanas | pt_BR |
dc.title | Metodologias aplicadas à Didática como fonte de Ensino | pt_BR |
dc.type | Outros | pt_BR |
dc.contributor.advisor1 | JANAINA NOGUEIRA MAIA CARVALHO | - |
dc.description.resumo | Bases epistemológicas e históricas da Didática. Didática e formação docente. Construção da identidade docente. Mediação pedagógica e o processo de ensino e aprendizagem. | pt_BR |
dc.publisher.country | null | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMS | pt_BR |
Aparece nas coleções: | Pedagogia - Licenciatura (CPAQ) |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|
17196.pdf | 172,14 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.