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dc.creatorVANDERLEI PORTO PINTO-
dc.date.accessioned2024-08-29T20:02:40Z-
dc.date.available2024-08-29T20:02:40Z-
dc.date.issued2024pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufms.br/handle/123456789/9246-
dc.description.abstractThe objective of this study was to investigate the impacts of the COVID-19 pandemic on the production of scientific articles by Physical Education professionals concerning the elderly and its effects within area 21: Physical Education. This study evaluated the scientific output of 558 researchers from graduate programs in Physical Education between 2018 and 2022. Only articles targeting the elderly were included. These articles were analyzed based on Qualis strata and the impact factor of the journals. Out of a total of 17,932 articles published by the researchers, 969 were studies focused on older adults. During the pandemic, there was a significant decrease in the number of articles published about the elderly (P = 0.001), accompanied by a decline in Qualis strata rankings (P = 0.001). However, the impact factor of the journals remained unaffected by the pandemic (P = 0.426). The results indicate that the COVID-19 pandemic negatively impacted both the quantity and quality of scientific production related to the elderly, as measured by Qualis strata. On the positive side, there was an increase in scientific production in the northeastern region, and the journal impact factors, according to JCR, were not affected by the pandemic.-
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sulpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCOVID-19-
dc.subjectIndicadores Bibliométricos-
dc.subjectIdoso-
dc.subjectEducação Física e Treinamento.-
dc.titleO IMPACTO DA PANDEMIA DE COVID-19 NA PRODUÇÃO DE ARTIGOS CIENTÍFICOS SOBRE IDOSOS PELOS PROFISSIONAIS DE EDUCAÇÃO FÍSICA E SEUS EFEITOS NA ÁREA 21 – EDUCAÇÃO FÍSICApt_BR
dc.typeDissertaçãopt_BR
dc.contributor.advisor1Gustavo Christofoletti-
dc.description.resumoO objetivo deste estudo foi investigar os impactos da pandemia de COVID-19, na produção de artigos científicos dos Profissionais de Educação Física a respeito do idoso e seus efeitos na área 21: Educação Física. Nesse estudo, 558 pesquisadores de programas de pós-graduação da área Educação Física tiveram sua produção avaliada entre os anos 2018 e 2022. Foram incluídos apenas artigos, cujo público- alvo era idoso. Esses artigos foram analisados, segundo os estratos Qualis e o fator de impacto das revistas. De um total de 17.932 artigos publicados pelos pesquisadores, 969 eram estudos sobre o idoso. Durante a pandemia, houve uma queda na quantidade de artigos publicados sobre idosos (P = 0,001), com piora nos estratos Qualis (P = 0,001). O fator de impacto das revistas não foi afetado pela pandemia (P = 0,426). Os resultados apontam impacto negativo da pandemia da COVID-19 na quantidade da produção científica sobre o idoso e na qualidade, segundo o estrato Qualis. E como impacto positivo, observou-se um aumento da produção científica na região nordeste e segundo o JCR, o fator de impacto das revistas não foi afetado pela pandemia.pt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.initialsUFMSpt_BR
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