Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7663
Registro completo de metadados
Campo DCValorIdioma
dc.creatorYASMIN FREIRE ALVES-
dc.date.accessioned2023-12-02T23:15:06Z-
dc.date.available2023-12-02T23:15:06Z-
dc.date.issued2023pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7663-
dc.description.abstractThe study aims to draw on participatory observation the experiences of a group of children inserted in a collective educational context, in a private Early Childhood Education Center linked to a state agency. The framework is based on Schaberle, Sousa and Andrade (2018), Baracho (2011) and Sá (2010). The research hypothesis is that the child as a social subject and producer of culture, when inserted into the institutional context of early childhood education, needs to be taken as the protagonist of their development and learning process. To collect empirical data, 12 very young children from the class aged between 8 and 24 months were monitored, three contexts with four children were selected to report their experiences. It is concluded that the child was seen by the researcher as an active and competent subject, capable of expressing his ideas, curiosities and questions through different languages. Keywords: Sensitive listening. Reggio Emilia approach. Child Protagonism.-
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sulpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEscuta sensível-
dc.subjectAbordagem Reggio Emilia-
dc.subjectProtagonismo Infantil.-
dc.subject.classificationCiências Humanaspt_BR
dc.titleA CRIANÇA COMO PROTAGONISTA DA SUA APRENDIZAGEMpt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.contributor.advisor1STELLA SANCHES DE OLIVEIRA SILVA-
dc.description.resumoO estudo tem como objetivo fazer a partir de uma observação participativa as vivências de um grupo de crianças inseridas em um contexto coletivo de educação, de um Centro de Educação Infantil, privado e vinculado a uma autarquia do estado.pt_BR
dc.publisher.countrynullpt_BR
dc.publisher.initialsUFMSpt_BR
Aparece nas coleções:Pedagogia - Licenciatura (FAED)

Arquivos associados a este item:
Arquivo TamanhoFormato 
9654.pdf1,96 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.