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dc.creatorSOLIANE RENATA SILVA ALVICO-
dc.creatorELTON JOHNY BRAGA CANDIA-
dc.date.accessioned2023-11-23T02:49:22Z-
dc.date.available2023-11-23T02:49:22Z-
dc.date.issued2023pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufms.br/handle/123456789/7002-
dc.description.abstractInnovation is present in society, in all areas and segments and is based on the development of new products and services and the improvement of processes. In the public sector, innovations are extremely important, as they seek solutions to society's problems, improving the efficiency and quality of public services. In 2020, the Covid-19 pandemic, and the need for social distancing imposed by it, meant that several organizations had to adapt to the new reality with innovations, which also occurred at the Federal University of Mato Grosso do Sul (UFMS) . Therefore, the objective of this research was to describe innovations in work in the sectors of administrative coordinators that originated during the period of the Covid-19 (Coronavirus) pandemic at UFMS - Aquidauana Campus. The research is a case study in which data was collected through interviews with coordinators of Campus sectors during the pandemic period. The results revealed innovations linked above all to the use of technology to maintain teaching and service activities. Such innovations were mostly incremental, process and organizational, leading to benefits such as agility, flexibility, speed and accessibility to services.-
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sulpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectpandemia-
dc.subjectuniversidade pública-
dc.subjectinovação.-
dc.subject.classificationCiências Humanaspt_BR
dc.titlePANDEMIA DA COVID 19 E INOVAÇÕES: ESTUDO NA UNIVERSIDADE FEDERAL DE MATO GROSSO DO SUL – CAMPUS DE AQUIDAUANApt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.contributor.advisor1DANIELA ALTHOFF PHILIPPI-
dc.description.resumoA inovação está presente na sociedade, em todas as áreas e segmentos e baseia-se no desenvolvimento de novos produtos e serviços e na melhoria de processos. No setor público, as inovações são de extrema importância, pois buscam soluções para os problemas da sociedade, melhorando a eficiência e a qualidade dos serviços públicos. Em 2020, a pandemia da Covid-19, e a necessidade de distanciamento social por ela imposta, fez com que diversas organizações tivessem que se adaptar à nova realidade com inovações, o que também ocorreu na Universidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS). Deste modo, o objetivo desta pesquisa foi descrever inovações no trabalho nos setores dos coordenadores administrativos originadas no período da pandemia da Covid-19 (Coronavírus) na UFMS - Campus de Aquidauana. A pesquisa é um estudo de caso de em que os dados foram coletados por meio de entrevistas a coordenadores dos setores do Campus no período da pandemia. Os resultados relevaram inovações atreladas sobretudo ao uso da tecnologia para manter as atividades de ensino e atendimento. Tais inovações foram em maior parte incrementais, de processo e organizacionais, levando a benefícios como agilidade, flexibilidade, rapidez e acessibilidade aos serviços.pt_BR
dc.publisher.countrynullpt_BR
dc.publisher.initialsUFMSpt_BR
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