Use este identificador para citar ou linkar para este item: https://repositorio.ufms.br/handle/123456789/6190
Registro completo de metadados
Campo DCValorIdioma
dc.creatorJOSÉ JOÃO SOARES FILHO-
dc.date.accessioned2023-07-04T02:29:23Z-
dc.date.available2023-07-04T02:29:23Z-
dc.date.issued2023pt_BR
dc.identifier.urihttps://repositorio.ufms.br/handle/123456789/6190-
dc.description.abstractAbstract: The general objective of this article was to investigate the teaching/learning process of children with "ASD", as well as the methods and strategies available to deal with this process and the specific objectives were: a) to investigate the educational methods aimed at children with Autistic Spectrum Disorder (ASD); b) their creators and how such methods were developed. To carry out this study, the main authors researched were: Bastos (2018); Capellini and Rodrigues (2009); Capellini, Shibukawa and Rinaldo (2016); Mathias (2017); Schmidt (2016); Souza, Marques and Pereira (2018); among other authors and websites that deal with this theme. The results signal that there are many methods that are already used, others still being tested and there are still methods that are still being developed, each with its own objectives, bearing in mind that there is not a single intervention method for ASD that treats all its symptoms at the same time, but rather, each method itself addresses a specific difficulty of autism and undertakes to contribute to the development of autistic individuals in this specific difficulty.-
dc.language.isopt_BRpt_BR
dc.publisherFundação Universidade Federal de Mato Grosso do Sulpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMétodos Educacionais-
dc.subjectTranstorno do Espectro Autista-
dc.subjectalfabetização.-
dc.subject.classificationCiências Humanaspt_BR
dc.titleMétodos Educacionais para Alfabetização de Crianças com Transtorno do Espectro Autista (TEA)pt_BR
dc.typeTrabalho de Conclusão de Cursopt_BR
dc.contributor.advisor1MARCIA APARECIDA RODRIGUES MATEUS-
dc.description.resumoA presente pesquisa teve por objetivo descobrir, através de pesquisa bibliográfica os métodos utilizados para alfabetização de crianças com TEA, bem como seus idealizadores, o ano de criação e suas características.pt_BR
dc.publisher.countrynullpt_BR
dc.publisher.initialsUFMSpt_BR
Aparece nas coleções:Pedagogia - Licenciatura (CPNV)

Arquivos associados a este item:
Arquivo TamanhoFormato 
3312.pdf659,28 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.